سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا ترکیه

تحصیل در ترکیه

شاید با مشاهده کسانی که در حال تحصیل در کشور ترکیه هستند و یا داوطلبانی که خواهان تحصیل در این کشور هستن، بارها برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا«ترکیه»؟ مگر ترکیه چه مزیتی نسبت به ایران دارد؟ چرا کسانی که خواهان تحصیل در خارج از کشور هستند، در عوض ترکیه به کشورهای اروپایی نمیروند؟

امروز ما قصد داریم تا جواب تمام سوالات پیش امده برای شما را پاسخ دهیم و اطلاعاتی جامع درمورد تحصیل در ترکیه در اختیارتان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

ترکیه

ترکیه، کشوری که از لحاظ جغرافیای داری موقعیتی مهم و استراتژیک میباشد و دو قاره سبز(اروپا) و کهن (آسیا) را بهم وصل میکند و یکی از نبض های مواصلاتی جهان میباشد.

به سبب همین نزدیکی به اروپا و عضویت در پیمان ناتو و همکاری نزدیک با آمریکا، ترکیه در طی سالهای اخیر پیشرفت چشمیگردر زمینه های مختلف تجاری، سیاسی، علمی و فرهنگی داشته است.

قرارگیری در گروه 20 (G-20) به عنوان 17 امین اقتصاد برتر دنیا، داشتن 15 امین ارز رایج در سطح جهان باعث شدت گرفتن این پیشرفت شد به طوری که افراد زیاد از کشورهای اروپایی و آمریکایی مایل به زندگی و سرمایه گذاری در این کشور شدند.

سرازیر شدن افراد متخصص و سرمایه های خارجی باعث جذب نیروهای متخصص خارجی نظیر اساتید برتر دانشگاهی شد که تأثیر شگرفی در رشد علمی ترکیه داشت به طوری که دانشگاه های این کشور در زمینه های تخصصی توانستند در جمع 200 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند و از بسیاری از دانشگاه های اروپایی پیشی بگیرند.

برای مثال دانشگاه استانبول در زمینه پزشکی رتبه 140، دانشگاه خاورمیانه در زمینه مهندسی رتبه 150 جهانی و رتبه یک منطقه خاورمیانه، دانشگاه حاجت تپه رتبه 150 در زمینه پزشکی و … را کسب کردند.

از طرفی ارائه دروس در اکثر دانشگاه ها به زبان های ترکی،انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، عربی و … باعث شده داوطلبینی که تسلطی به زبان ترکی ندارند در اکثر موارد با مشکل خاصی مواجه نشوند و تحصیلات خود را به زبان های دیگر ادامه دهند.

نحوه ورود به دانشگاه های ترکیه

آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه نیز در مقایسه با کنکور سراسری ایران از راحتی نسبی برخوردار هستند و تنها بر روی معدود دروسی تمرکز دارند طوری که ازمون SAT بر روی زبان انگلیسی و ریاضیات پایه و آزمون YOS بر روی ریاضیات پیشرفته، هندسه و IQ تمرکز دارند.

برای ورود به دانشگاه های ترکیه هیچ محدودیتی بین رشته دبیرستانی شما و رشته دانشگاهی تان وجود ندارد.

ولی شما حتما باید مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم 12 ساله داشته باشید.

داوطلبانی که در مدارس فنی و حرفه ای تحصیل کردن یا دیپلم 3 ساله نظام قدیم را دارند باید در ابتدا نسبت به دریافت پیش دانشگاهی خود اقدام کنند.

از طرفی هزینه پایین نسبت به کیفیت زندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی و شهریه پایین نسبت به سطح دانشگاه ها باعث شده تا دانشگاه های ترکیه مقصد اصلی داوطلبان از سراسر دنیا بالاخص از کشورهای ایران، روسیه، ژاپن، کره، اوکراین و … شود.

البته شایان ذکر است که تحصیلات در ایران حتی در دانشگاه های دولتی نیز رایگان نیست و در پایان تحصیلات اگر شما خواهان دریافت اصل مدارک خود شوید( که برای ادامه تحصیل و کار در کشورهای خارجی نیاز است) باید هزینه تحصیل خود را معادل نرخ روز به حساب دانشگاه پرداخت کنید تا اصل مدارک آزاد شوند.

دانشگاه معتبر و مشهور ترکیه و آزمون های ورودی مقطع کارشناسی

دانشگاه حاجت تپه (SAT)
دانشگاه فنی خاورمیانه (SAT)
دانشگاه آنکارا (YOS, SAT)
دانشگاه استانبول (YOS)
دانشگاه بیلکنت (SAT)
دانشگاه کوچ (SAT)
دانشگاه سابانجی (SAT)
دانشگاه فنی استانبول (SAT subject)
دانشگاه اژه (YOS)
دانشگاه بغازیچی (SAT)
دانشگاه قاضی (SAT)
دانشگاه 19 ایلول (YOS)
دانشگاه چوکورووا (SAT, YOS)
دانشگاه آکدنیز (SAT, YOS)
دانشگاه آتاترک (SAT, YOS)
دانشگاه فنی یلدیز استانبول (SAT, YOS)
دانشگاه مارمار (SAT)

دریافت مشاوره

درصورت داشتن هرگونه سوال تخصصی تر و تمایل به دریافت مشاوره اختصاصی مناسب با شرایط ویژه خود میتوانید با ما در ارتباط باشید .

جهت دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید