سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشگاه GAZI

دانشگاه GAZI

در وصف «قاضی مصطفی کمال آتاترک» که با آگاهی بر این موضوع که مشعل روشنایی بخش راه پیشرفت جمهوری ترکیه باید به دست جوانان سپرده شود، تحصیل کرده بود.

پروژه ها از اولین معماران آن دوره دانشگاه قاضی که در سال 1926 تأسیس شده بود، تحویل گرفته می شد.

پروژه «معمار کمال­الدین»، که یکی از پیشگامان «اولین حرکت ملی معماری» بود، با موفقیت در رقابت پیروز شد و در مدت زمان کوتاهی یک سازه باشکوه در مرکز آنکارا تأسیس گشت و این ساختمان با عنوان «مدرسه متوسطه آموزش علوم و فنون جنگی» راه اندازی شد.

مدرسه متوسطه علوم و فنون رزمی که اکنون به عنوان دبیرستان مرکزی دانشگاه قاضی مورد استفاده است در سال 1929 به «مدرسه راهنمایی و موسسه آموزشی قاضی» تغییر نام داد و سالها به همین نام باقی ماند.

موسسه ای که «موسسه آموزشی قاضی» نام داشت بعد از تغییر نام در سال 1976، در سال 19852 طبق قانون شماره 2809 رسما عنوان «دانشگاه قاضی» را دریافت کرد.

امروزه، دانشگاه قاضی با 11 دانشکده، 5 گروه کارشناسی ارشد، و 3 کالج فنی، همچنان بر ادعای خود بر اینکه یکی از برترین موسسات آموزش عالی که نام خود را از نام «قاضی مصطفی کمال آتاترک» برگرفته تأکید دارد.

دانشگاه قاضی زمینه های تحصیلی گسترده ای در رشته های مختلف اعم از تربیت معلم، علوم پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم سلامت، علوم، مهندسی، معماری، تکنولوژی، علوم ورزِشی، و علوم کاربردی فراهم نموده.

دانشگاه قاضی، که با ارائه زمینه تحصیل برای حدود 37000 دانشجو از سراسر کشور، با پذیرش حدود 1500 دانشجوی خارجی از کشورهای حوزه قفقاز، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، آمریکا و کشورهای شرق دور، بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در ترکیه دارا می باشد.

دانشگاه قاضی یک موسسه آموزش عالی بین المللی است که ک نیاز های کادر آموزشی خود و کادر آموزشی سایر دانشگاه های را به خوبی درک میکند.

به عنوان یک دانشگاه شهری واقع در مرکز آنکارا، دانشگاه قاضی همچنین در مناطق Besevler, Emek, Maltepe, Gölba??, Çankaya, Ostim, Polatl?  و Kahramankazanشهر آنکارا دارای پردیس و دانشکده میباشد.

دانشگاه قاضی دانشگاهی میباشد که توانسته به استاندارهای جهانی از جمله نسبت تعداد اساتید به دانشجویاندست یابد.

دانشگاه قاضی با کمک دانشکده ها و مدارس زیاد در حال توسعه تحصیلات در سراسر ترکیه در زمینه های تربیت معلم، ارتباطات، هنر، مهندسی، تربیت بدنی، جنگلداری، بازرگانی، داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی، ادبیات، اقتصاد و بانکداری میباشد.

دانشگاه قاضی که با دستاوردهای آکادمیکی و تکنولوژیکی خود نقش مهمی در توسعه ترکیه برعهده داشت، موفقیت خود در زمینه تحصیلات را هم در زمینه ملی و هم بین­المللی به اثبات رساند.

با قرار گیری در بین 500 دانشگاه برتر در سطح جهانی، دانشگاه قاضی راه خود را در با این اصل «جزئی از دانشگاه قاضی بودن، امیتاز است»، ادامه میدهد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید