سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ (Koç University)

آزمون ورودی: SAT

دانشکده ها: پزشکی، مهندسی، پرستاری، علوم انسانی و اجتماعی، علوم مدیریتی و اقتصادی و حقوق.

دانشگاه کوچ با موفقیت در اثبات یک سیستم آموزشی جهانی برای دانشجویانش، خلق علم جدید با تحقیقات دانشکده هایش، استفاده از علوم و دانش لازمه برای منفعت جامعه، و تجهیز دانشجویانش با حسن اخلاق، مسئولیت پذیری اجتماعی و شهروندی نمونه، سعی میکند تا به عنوان مرکز تعالی شناخته شود.

دانشگاه کوچ در سال 1993 به عنوان یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در استانبول ترکیه تأسیس شد.

پردیس زیبای این دانشگاه با مساحتی غالب بر 62 هکتار توانسته با فاصله گرفتن از مناطق زندگی شهری، تعادل دسترسی به تمام شهر استانبول را رعایت کند.

با انجام یک طراحی منسجم و دقیق، 60 ساختمان _ اداری، آکادمیکی_ دانشگاه کوچ شامل آزمایشگاه ها و کارگاه ها، کتابخانه، خوابگاه ها، محدوده دانشکده ها، سالن های اجتماعات و کنفرانس، دانشکده های علوم ورزشی و مرکز سلامت میشوند.

از شروع به کار مؤسسه «وهیب کوچ» در سال 1969، این موسسه استاندارد های جدیدی  را برای رسیدن به نقطه تعالی در کارهای بشردوستانه تعریف کرد.

براساس اهداف  دانشگاه در رسیدن به نیازهای اساسی برای یک زندگی مدرن در ترکیه توسعه یافته از طریق توسعه آموزش، بهداشت و فرهنگ، دستاورد های موسسه شامل یک بیمارستان مجهز در سطح جهانی، یک موزه که فرهنگ ترکیه را به خوبی نشان میدهد و موسسات آکادمیک زبده در تمامی سطوح میشود.

«وهیب کوچ» تعهد خاصی نسبت به تحصیلات جوانان داشت.

او میگوید که: « اگر امروزه نگاهی به اطرف خود بیاندازیم، میبنیم که کشورهای جهان اول پیشرفت های متوالی در تمام زمینه های علمی به دست میاورند و درحال رقابت بر سر کشف چیزهای جدید در فضای خارج از کره زمین هستند. برای محو این شکاف بین ما و آنها و آمده شدن برای آینده، ما باید جوانان مان را در بهترین حالت تربیت کرده و فضای عالی تحصیل را برایشان فراهم کنیم.»

از این رو، دانشگاه کوچ در تلاش است تا به یک مرکز عالی تبدیل شود، و در این راستا موفق به ایجاد یک سیستم اموزشی در سطح جهانی برای دانشجویانش، ایجاد علوم جدید به کمک تخقیقات و پروژه های دانشکده هایش، استفاده از علم و دانش در جهت منافع جمعی، و مجهز کردن دانشجویانش با حسن اخلاق، مسئولیت پذیری اجتماعی و شهروندی نمونه شده است.

همانطور که «وهیب کوچ» د راولین سخرانی خود  در دانشگاه کوچ در 4 اکتبر 1993 نطق کرد: «هدف دانشگاه کوچ پرورش جوانان خارق­العاده است. به همان مقدار که ما نیرو جوان کافی داشته باشیم و آنان به مقام های بلندپایه ای که شایسته شان است دست یابند، به همان مقدار آینده کشورمان نیز تضمین خواهد شد… به همان مقدار که افراد فارغ التحصیل ما زیاد شوند، توانایی ما در بهبود وضعیت کشورمان بیشتر خواهد شد».

در طی  25 سال فعالیت، دانشگاه کوچ با مشارکت بی نظیر خود در امر ترفیع آموزش، علم و خدمات چه در سطح ملی و چه در سطح بین الملل، با وجه تمایز خاصی به یکی از دانشگاه های پیشتاز ترکیه تبدیل شده است.

دانشگاه کوچ با دارا بودن دانشکده های علوم انسانی و اجتماعی، علوم مدیریتی و اقتصادی، مهندسی، حقوق، پرستاری و پزشکی، می تواند 22 رشته در مقطع کارشناسی، 29 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 25 رشته در مقطع دکتری ارائه کند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید