سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشگاه اگه

دانشگاه اگه (Ege)

آزمون ورودی : EGE-YÖS

محل: شهر ازمیر

دانشکده ها: پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، ادبیات، مهندسی، تربیت معلم، علوم، هنرهای عالیه طراحی و معماری، پرستاری، علوم مدیریتی و اقتصادی، ارتباطات، علوم سلامت، علوم ورزشی، شیلات، کشاورزی.

دانشگاه اگه چهارمین دانشگاه ترکیه می­باشد که در تاریخ 20 می 1955 طبق قانون شماره 6595 تأسیس شد و فعالیت آکادمیک خود را رسماً در تاریخ 5 نوامبر 1955 آغاز کرد.

اولین دانشکده های دانشگاه اگه شامل دانشکده پزشکی و دانشکده کشاورزی می­شد که در سال 1955 تأسیس شدند. مدرسه پرستاری نیز در همان سال تحصیلی بنا نهاده شد.

دانشگاه اگه سیستم خود را در طی 20 سال با افزودن دانشکده ها، موسسات و مدارس مختلف به سیستم آکادمیک خود، تکمیل کرد. دوبخشی شدن دانشگاه اگه در سال 1982، تأسیس دانشگاه Dokuz Eylül را با تحویل دادن دانشکده های از پیش راه­اندازی شده، تهسیل کرد.

علاوه بر این، دانشکده های دانشگاه اگه در مناطق و نواحی مختلف بعد ها با عناوین دانشگاه های Afyon Kocatepe، Pamukkale، Celal Bayar و  Adnan Menderes به ثبت رسیدند.

در سال 2018 دانشگاه اگه شامل 15 دانشکده، 9 مؤسسه، 5 بخش کارشناسی ارشد، 1 هنرستان دولتی موزیک ترک، 10 مدرسه فنی، 6 بخش ریاستی و 35 مرکز تحقیقاتی کاربردی میشد.

در سال تحصیلی 2017-2018، دانشگاه اگه مفتخر به میزبانی از 65587 دانشجو، که 55875 نفر از آنها دانشجوی مقطع کارشناسی و کاردانی و9712  نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل بودند، شد. همچنین دانشگاه 3125 پرسنل آکادمیکی و 6879 پرسنل مدیریتی داشت.

دانشگاه اگه با داشتن مرکز تحقیقاتی کاربردی توسعه دارویی، آزمایشگاه محیط و غذا (ARGEFAR)، آزمایشگاه بررسی نفت (EGEPAL)، مرکز تحقیقاتی کاربردی تحقیقات آزمایش مرکزی (MATAL)، آزمایشگاه تحقیقاتی دارویی (FABAL)، مرکز تحقیقات کاربردی بافندگی و تولید پوشاک دانشگاه اگه (TEKAUM) و در مجموع 785 آزمایشگاه شامل دانشکده ها، بخش هاش کارشناسی ارشد، مؤسسات، مراکز تحقیقی کاربردی برای یاری رسانی به فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی، و همچنین منطقه توسعه تکنولوژی «تکنوپارک اگه» و مرکز انکوباسیون اگه، توانسته به عنوان یکی از برترین دانشگاه های ترکیه در سطح ملی و بین­المللی بدرخشد.

از زمان تأسیس، دانشگه اگه، به عنوان چهارمین دانشگاه ترکیه و اولین دانشگاه منطقه در طی 63 سال فعالیت خود فقط در زمینه آموزش و تحقیق موفق نبود، بلکه در زمینه انتقال علم مورد نیاز جامعه به دورن آن نیز موفق بود که از این رو دیدگاه ها را نسبت به زمینه های مختلف فراتر برد.

در کنار کفیت بین المللی آموزشش، فعالیت های تحقیقاتی علمی و عملی در قالب روند منحصر به فردش در مجتمع کردن دانشگاه با صنعت، توسعه و تحقیق، خلاقیت، کارآفرینی، و مسائل انتقال علم و دانش، دانشگاه اگه نماینده پیشکسوت مفهوم دانشگاه های نسل چهارم است.