سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشگاه Bilkent

دانشگاه Bilkent

آزمون های ورودی: SAT, ACT

امکان دریافت بورس تا 100 %

دانشگاه بیلکنت در تاریخ 20 اکتبر 1984 طی قطعنامه مشترک موسسه آموزشی » ایحسان دوغراماجی « توسط دوغراماجی، موسسه علوم و تحقیقات ایحسان دوغراماجی و موسسه سلامتی دوغراماجی، تأسیس شد.
تأسیس این دانشگاه خصوصی بعدها نیز توسط پارلمان تصویب شد.

هدف آن ایجاد یه نقطه متعالی در تحقیقات و نیز نشان دهنده هدف بنیانگذار آن دارد، طوری که از ترکیب دو کلمه ترکی » بیلکنت « آموزش عالیه بود.

نام “bilim kenti” ساخته شده است. » شهر علم « به معنای ساخت یک دانشگاه با کیفیت آموزشی فوقالعاده جزو اهدافی بود که بنیانگذار دانشگاه از دیرباز در سر داشت.

موسسه دانشگاه خود جزو پیشتازان عرصه علم ترکیه بود به طوری که در کارنامه خود عناوینی چون موسس و بنیان گذار دانشگاه دولتی حاجت تپه (Hacettepe University) ، رئیس هیت علمی دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) و رئیس دانشگاه آنکارا (Ankara University) را دارد. شروع ساخت دانشگاه بیلکنت با خرید زمینی بزرگی در شرق آنکارا در سال 1967 شروع شد.

از ابتدا، طراحی ساختمان دانشگاه به نمایندگان اتحادیه دانشجویی ارائه داده شد تا مورد رای گیری قرار بگیرد. هم اکنون در حدود 13000 دانشجو و دانش آموز در 9 دانشکده و 2 مدرسه حرفه ای 4 ساله در حال تحصیل هستند.

در میان آنها دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف نیز به چشم میخورند. براساس کمک های مالی که موسس دانشگاه توصیب کرده، دانشگاه هر ساله به 47 درصد دانشجویان بورس تحصیلی اعطا میکند.

برای توسعه غناعت برنامه های تحقیقی و تدریسی، دانشگاه بیلکنت وارد پروژه های مبتنی بر همکاری و برنامه های تبادل دانشجو با دانشگاه های خارجی کرد.

دانشگاه بیلکنت همکاری نامه های تبادل دانشجو با دانشگاه های کشورهایی چون استرالیا، ژاپن، ایتالیا، سوئد، سوئیس، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا دارد.

که خدمت دیگری است که توسط موسس دانشگاه در همان سال های آغازین شروع به کار ،» مرکز شغل « دانشگاه راه اندازی شد، به دانشجویان سال آخر مهارت های لازم جهت پیدا کردن یک شغل مناسب را می آموزد.

موسسه قرار ملاقات ها و آشنایی ها مختلفی بین دانشجویان جویای کار و کارفرمایان جویای نیروی کار ترتیب می دهد. هیئت علمی از متشکل از کارکنان آکادمیک از 40 کشور مختلف می باشد.

اغلب این اعضاء به هنگام دریافت پیشنهاد از سمت دانشگاه بیلکنت، در دانشگاه های مطرح آمریکای شمالی و اروپا مشغول به کار بودند.

بر اساس شاخص های بررسی ISI ، دانشگاه بیلکنت دارای رتبه ممتاز در سطح کشوری و جهانی در زمینه انتشار مقالات علمی به نسبت تعداد اعضاء می باشد.

دانشگاه بیلکنت دارای رتبه 28 در سیستم رتبه بندی TIMES در بین دانشگاه های نسبتا جوان را دارا می باشد.

 

جهت دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید